Copywriter intern start samenwerking

Samenwerken met een interne freelance copywriter: zo bereidt u zich voor

Samenwerken met een interne freelance copywriter kan in verschillende situaties. Voor een welbepaald project, om een afwezige interne copywriter te vervangen, om tijdelijk extra expertise in te zetten of om het MarCom-team flexibel te versterken.

Met Copyzetter bent u zeker van een correcte match tussen uw noden en de talenten van uw interne freelance copywriter. Maar dat kunnen we uiteraard niet op eigen houtje realiseren. Gedurende het hele proces is uw input onontbeerlijk.

Gaat u samenwerken met een interne freelance copywriter? Dan laat u de start van de interne freelance copywriter best zo goed mogelijk verlopen. Deze 5 tips helpen u alvast op weg.

Samenwerken met freelance copywriter: creëer maximaal voordeel

Een goede voorbereiding is essentieel. Het volstaat niet om het juiste profiel in een bedrijf te plaatsen en vervolgens te hopen op een fantastisch resultaat.

  1. Bepaal uw exacte noden

Wat zijn de objectieven waarvoor u de copywriter inschakelt? Start hij of zij met een duidelijk afgebakend takenpakket of niet?

Het is belangrijk om te bepalen wat uw exacte noden zijn. Copyzetter bespreekt dit grondig met u. Kom goed voorbereid aan de start, zodat we meteen het juiste profiel kunnen selecteren.

  1. Bepaal de vaardigheden en kwaliteiten die u nodig hebt

Is het volledig duidelijk wat de doelstellingen van uw copywriter zullen zijn? Bepaal dan welke vaardigheden en kwaliteiten deze doelen optimaal ondersteunen.

Denk na over het ervaringsniveau dat vereist is, de specifieke kennis die onmisbaar is en welke persoonlijke karakteristieken belangrijk zijn.

  1. De beste copywriter kiezen

Met al deze informatie in het achterhoofd, gaat Copyzetter op zoek naar het profiel dat aansluit bij uw verwachtingen. Wij adviseren u bij het maken van uw keuze. Zo geniet u van een vlotte selectieprocedure én opstart.

  1. Communiceer uw verwachtingen

Zorg ervoor dat uw freelance copywriter uw verwachtingen duidelijk kent. Vertel wat uw specifieke verwachtingen zijn. Verduidelijk de omkadering die u zal bieden.

  1. Volg het project op

Geef regelmatig feedback – positief én met het oog op verbetering – zodat uw interne freelance copywriter zijn skills kan blijven perfectioneren. Al onze freelancers zijn bijzonder gemotiveerd om bij u aan de slag te gaan. Door goed te communiceren, verhoogt u de kans op een samenwerking waar beide partijen zich goed bij voelen.

Klaar om de geknipte freelance copywriter te vinden voor uw bedrijf? Contacteer Copyzetter vandaag nog!